Minha experiência com o Duality 2D (pt-BR/en-US)

En-US

I recently used the Duality 2D game engine (http://duality.adamslair.net/) to develop a Breakout game (https://balaringabriel.itch.io/mexicobreakoutduality).

I had no idea how that engine worked, so I went to a tutorial, that was divided in three parts, to learn the basics.

1º – http://www.snowypeakstudio.com/2015/03/02/breakout.html

2º – http://www.snowypeakstudio.com/2015/03/03/bouncing-balls.html

3º – http://www.snowypeakstudio.com/2015/03/03/hurt-me-plenty.html

I got the coding that was available in the tutorial, and also created some simple sprites for it.

The Duality 2D it’s really interesting to develop, but only 2D games. It’s totally free, it occupies very little hard drive space and it’s very similar to Unity.

Something that was kind of annoying:

  • The “Save Scene” button it’s close from the “Create a new Scene” button (Often I would missclick and replace the actual scene by creating a new one, losing all my progress)
  • Couldn’t put the game area in 1920×1080 resolution.
  • The code must be compiled in the Visual Studio first, and then dragged to the Duality, but sometimes it would not compile and would go back to previous script versions.
  • I also couldn’t change the size of the sprites the way I would like(you can only change one axis of the scale).

Pt-BR

Recentemente usei a Engine Duality 2D (http://duality.adamslair.net/) para fazer um Breakout

(https://balaringabriel.itch.io/mexicobreakoutduality).

Como não conhecia a engine procurei um tutorial para aprender e encontrei um dividido em 3 partes.

Eu utilizei os códigos disponibilizados nos tutoriais e usei sprites minhas para o projeto, apenas ajustando colisores.

Achei a engine bem interresante para fazer jogos 2D, de graça, bem semelhante a Unity 5, não ocupa muito espaço.

Não achei bom em alguns pontos:

 O botão para salvar a Cena é do lado de criar uma nova Cena (Diversas vezes criei um Cena nova por missclick e perdi toda cena anterior)

  • Não consegui deixar a resolução do jogo em 1920×1080 como eu queria.
  • Tem que compilar o código no Visual Studio antes de colocar o script nos Game Objects (Algumas vezes o Visual Studio não compilava e voltava para versôes anteriores do script)
  • Não conseguia mudar o tamanho das imagens do jeito que gostaria (não dá pra mexer só em um eixo de escala).

Relacionados :

Comentario (s):